Shockwave therapie (ESWT)

Sinds kort bestaat er een nieuwe therapie om u van uw klachten af te helpen!

Extracorporal ShockWave Therapy is een vrij nieuwe en effectieve behandelingsmethode in de fysiotherapie en wordt voornamelijk ingezet bij chronische spier/pees problemen, dat wil zeggen: langer dan ongeveer 6 weken aanwezig. Bij een vrij recente blessure is het lichaam vaak zelf in staat te herstellen en wordt de fors energetische shockwave prikkel nog niet direkt toegepast.

De behandeling: De behandelkop van het shockwave apparaat wordt op de huid geplaatst en er worden geluidsimpulsen met zeer veel energie in het aangedane weefsel toegediend.
Deze krachtige schokgolven versnellen het genezingsproces van het beschadigde peesweefsel door activering van de zelfherstellende eigenschappen van het lichaam, het verbeteren van de lokale circulatie en stimuleren van de  stofwisseling ter plaatse.

Vaak wordt al na 3-6 behandelingen een verbetering van de klachten bereikt. Er zijn weinig bijwerkingen beschreven ten gevolge van de ESWT behandeling. De shockwave behandeling kan pijnlijk zijn, maar de klachten trekken snel weer weg.

De Shockwave behandeling wordt gecombineerd met oefeningen en leefregels, die de therapeut met u bespreekt.

De behandeling wordt, mits u voldoende aanvullend verzekerd bent, volledig vergoed.

Bij deze klachten wordt shockwave ingezet:

• Hielspoor ( fasciitis plantaris)
  • Jumpers Knee/ Pijn bij de pezen van de knie
  • Tennis- of Golferselleboog
  • Aandoeningen van pezen in de schouder met of zonder verkalking
  • Langdurige pijn onder de voetzool

Benieuwd hoe onze therapeuten u kunnen helpen?

Onze therapeuten:

Raymond