Shockwave therapie (ESWT)

Wij kunnen, binnen onze praktijk, chronische peesklachten (langer bestaand dan 2 maanden), zoals bijvoorbeeld een tenniselleboog, golferselleboog, hielspoor, langdurige pijn onder de voetzool, achillespees klachten, kniepees blessures, en schouderproblemen met en zonder verkalking behandelen met Radiale ShockWave therapie.

Wat is Shockwave therapie?

Schokgolven kent iedereen: het is een akoestische golf die ontstaat door het plotseling vrijkomen van energie : een vliegtuig dat door de geluidsbarrière gaat, een bliksem, een explosie.

Shockwave apparatuur wekt schokgolven op met relatief veel energie.

Deze schokgolven worden met een behandelkop op de pijnlijke plek in het lichaam afgegeven.

De vrijgekomen energie wordt in het pijnlijke weefsel opgenomen, waarop het lichaam reageert met het vrijmaken van verschillende herstel-stimulerende stoffen.

Sommige stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na, andere stoffen stimuleren het herstel van weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening.

Beide reacties hebben normaliter een snel weefselherstel tot gevolg.

Na 4 tot 5 behandelingen merkt u meestal resultaat van de behandeling: bewegen gaat makkelijker en de hevige pijn blijft weg.

Waarom pas na 2 maanden? Normaal treedt een normaal herstelproces op bij blessures in ons lichaam binnen een periode van 6-8 weken. Om dat niet nadelig te beïnvloeden dient daarom eerst gewacht te worden, alvorens forse prikkels met Shockwave toe te dienen, om zo het gestoorde genezingsproces te beïnvloeden.

In het buitenland wordt deze behandelvorm al veelvuldig toegepast, zowel in de sportgeneeskunde als in de orthopedie. In Nederland is shockwave nu duidelijk in opkomst

Onze therapeuten:

Raymond

Westhoff

Eric

Melchert

Matthijs

Snijders

Benieuwd hoe onze therapeuten u kunnen helpen?